Ο καλός προπονητής πρέπει να είναι και καλός ψυχολόγος : Η κατανόηση της προσωπικότητας του κάθε αθλητή, η δυνατότητα αποτελεσματικής επικοινωνίας και η γνώση της ψυχοσύνθεσης των αθλητών, απαιτούν την άμεση χρήση και βοήθεια των ψυχολογικών δεξιοτήτων του προπονητή που θα τον οδηγήσει στην καλύτερη συνεργασία και στη βελτίωση της ατομικής και ομαδικής απόδοσης.
Να είναι γνώστης του αθλήματος : Ο καλός προπονητής πρέπει να γνωρίζει σε βάθος το άθλημα το οποίο προπονεί ώστε να διδάσκει στους αθλητές όλες τις τεχνικές του. Οι άνθρωποι δεν ξέρουν διαισθητικά πως να κάνουν πράγματα. Είναι η δουλειά του προπονητή να τους δώσει τα απαραίτητα εργαλεία ώστε να φτάσουν στην επιτυχία.
Να συμβαδίζει με την επικαιρότητα του αθλήματος : Δηλαδή να είναι γνώστης όλως των νέων συστημάτων καθώς επίσης και του ανταγωνισμού. Η σωστή καθοδήγηση και η αποτελεσματική συμβουλευτική ικανότητα θα έχουν θετικές επιπτώσεις στους αθλητές και θα συμβάλουν στην υλοποίηση των στόχων της ομάδας.
Να μπορεί ν’ αποσπά από κάθε παίκτη τα καλύτερά του χαρακτηριστικά : Ένας ακόμη ρόλος του «καλού προπονητή» είναι αυτός του εμψυχωτή. Ο προπονητής οφείλει να εμπνέει και να συνδέει την άσκηση του αθλητισμού με τις αξίες του ευ-αγωνίζεσθαι. Παράλληλα, πρέπει ν’ αντιμετωπίζει τον κάθε παίκτη με διαφορετικό τρόπο, βάσει των ιδιαιτέρων προσόντων του ώστε να πετυχαίνει της μέγιστη απόδοση του.
Να μπορεί να καλλιεργεί τ’ ομαδικό πνεύμα στην ομάδα του : Ο προπονητής λειτουργεί ως πρότυπο. Είναι ο ηγέτης και από τη θέση αυτή επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το συναισθηματικό κλίμα της ομάδας. Ο τρόπος που επικοινωνεί με τους παίκτες του, τις αξίες του, η σημασία που δίνει στο ομαδικό πνεύμα, επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό στάσεις και αντιλήψεις μέσα στο μικρόκοσμο της ομάδας.
Είναι σημαντικό λοιπόν, ένας προπονητής να μην εστιάζει μόνο στο τεχνικό- τακτικό κομμάτι της προπόνησης, αλλά και στο πνευματικό. Να “προπονεί” και να εκπαιδεύει τους αθλητές σε όλα τα επίπεδα που εμπλέκονται και επηρεάζουν την απόδοση, αλλά και την γενικότερη ευεξία και εξέλιξη ενός αθλητή. Και μέσα σε όλα αυτά, καλείται να ελέγχει και να αξιολογεί τον εαυτό του συνεχώς προκειμένου να είναι πρότυπο για τους αθλητές του (και όχι μόνο), μέσα και έξω από τον αγωνιστικό χώρο.